transmisja obrad rady gminy

Aktualności

« powrót

Gościnne powitanie!

Drugi dzień rajdu rowerowego upłynął w bardzo sympatycznej i miłej atmosferze. Dzień rozpoczęliśmy tradycyjnie od sytego śniadania pełnego w białko i węglowodany. Punktualnie o godzinie 8.00 nasi rowerzyści udali się w kierunku Tucholi. Po przyjeździe na miejsce spotkania byliśmy miło zaskoczeni. Na rynku miejskim przy fontannie oczekiwał już na nich Burmistrz Miasta Tuchola – Pan Tadeusz Kowalski, Pani Agnieszka Schreiber-Gut – referat Promocji Miasta oraz Panie z “Koła Gospodyń”, które przygotowały dla nas “posiłek regeneracyjny” m.in.: pyszną zupę “na śmietanie“, ciasto drożdżowe własnego wyrobu oraz pyszny kompot owocowy z dodatkiem mięty. Z Panem Burmistrzem rozmawialiśmy o bieżących inwestycjach realizowanych w gminie, zeszłorocznej nawałnicy, która nawiedziła ten region, jak również zaprosiliśmy do odwiedzenia naszego miasta i gmin ościennych. Na koniec po wręczeniu sobie wzajemnie gadżetów zrobiliśmy pamiątkowe zdjęcie. Po tak miłym rozpoczęciu dnia trzeba było jechać w dalszą drogę.

Po około 45 minutach jazdy zrobiliśmy sobie kilkuminutową przerwę w miejscowości “Bysław” na uzupełnienie napojów izotonicznych w bidonach oraz podzieleniu batonów energetycznych.

Kolejnym przystankiem na naszej mapie było Świecie. Miejscowość słynąca w Polsce jak i na całym świecie z produkcji papieru. Około godziny 13.00 nasi cykliści przybyli pod Urząd Miejski gdzie w stroju kolarskim powitał ich Burmistrz Miasta – Pan Tadeusz Pogoda wraz z lokalnymi sympatykami spędzania czasu na “dwóch kółkach“. W czasie rozmowy dowiedzieliśmy się wielu interesujących informacji na temat gminy Świecie, jego historii jak również prowadzonych inwestycji. W gminie tej, co nas bardzo ucieszyło stawia się na promocję zdrowia i aktywności sportowej. Jest to widoczne poprzez budowę odpowiedniej infrastruktury i gęstej sieci ścieżek rowerowych. Na koniec wymieniliśmy się tradycyjnie drobnymi upominkami i wykonaliśmy pamiątkowe zdjęcie na tle urzędu. Jak się okazało “kolarski” strój Burmistrza nie był tego dnia przypadkowy. Po spotkaniu w asyście lokalnych pasjonatów jazdy na rowerze, w tym m.in.: Przewodniczącego Rady Miejskiej “odprowadził” naszych cyklistów również na rowerze, aż pod Urząd Miejski w Chełmnie, gdzie mieliśmy kolejne spotkanie.

Tam przed urzędem oczekiwał na nas już Pan Burmistrz Miasta Chełmno – Mariusz Kędzierski oraz Pani Jadwiga Wesołowska, przewodnik i znawczyni historii miasta. Po krótkim spotkaniu w murach Urzędu Miejskiego i merytorycznej rozmowie na temat bieżących inwestycji i przybliżeniu przez nas celów naszego rajdu, udaliśmy się z Panią Jadwigą w sentymentalną podróż historyczną po mieście. Dowiedzieliśmy się m.in.: że miasto to położone jest na 7 wzgórzach, co w średniowieczu zapewniało mu bardzo ważną rolę strategiczną i obronną. Chełmno jest znane także jako “Miasto Zakochanych“. Znajduje się tutaj specjalna ławeczka, która pomaga “oczarowaniu” swojego partnera aby ten się zakochał na całe życie. Następnie udaliśmy się ulicą Grudziądzką w kierunku głównego placu. Tam spróbowaliśmy pysznych hamburgerów. Warto wspomnieć, że w jednym z tutejszych kościołów znajdują się relikwie świętego Walentego, patrona zakochanych. Jednak czas “gonił nas” już na kolejne spotkanie, do oddalonej o około 12 kilometrów miejscowości Kiełp mieszczącej się w Gminie Kijewo Królewskie.

Po dotarciu na miejsce do tzw. “Osady Kiełp” powitał nas wójt gminy Pan Mieczysław Misiaszek. Gościem specjalnym naszej wizyty była Weronika Bartkowska wraz z rodzicami.

Ku naszemu miłemu zaskoczeniu mieszkańcy przygotowali dla nas pyszną obiadokolację m.in.: zrazy wołowe, różne rodzaje pierogów oraz karkówkę. Następnie Pan wójt zabrał nas do Rezerwatu Przyrody znajdującego się nieopodal aby pokazać nam piękno swojej gminy, bogactwo znajdującej się tu przyrody m.in.: podlegający ścisłej ochronie “miłek“, kwitnący na żółto o tej porze roku. Miejsce było naprawdę niesamowite. Widok na rozciągającą się okolicę zapierał dech w piersiach. Po powrocie do “osady” czekało na nas już ciasto, kawa i herbata. Naprawdę jesteśmy bardzo wdzięczni za tak miłą gościnę. Po wręczeniu Panu wójtowi drobnych upominków udaliśmy się do Łosowic pod Toruniem gdzie nocujemy. Rano jedziemy na spotkanie do Torunia z Prezydentem miasta.

Dziś rowerzyści mieli do pokonania około 130 kilometrów. Słoneczna pogoda jak najbardziej sprzyjała naszym cyklistom. Jesteśmy bardzo miło zaskoczeni wielkim zainteresowaniem naszym rajdem ze strony włodarzy gmin, które odwiedzamy.

tekst i fot.: Michał Sałata

Konto bankowe depozytowe:
51 1020 2791 0000 7702 0269 0212

Kod SWIFT banku prowadzącego konto: BPKOPLPW

Konto bankowe dot. gospodarowania odpadami komunalnymi:
87 1020 2791 0000 7702 0268 8885

Konto bankowe dot. funduszu remontowego wspólnot mieszkaniowych:
66 1020 2791 0000 7102 0269 0139

imieniny:
Marii, Marzeny, Ryszarda

Telefony alarmowe

Komunikat. Wykorzystujemy pliki cookies, aby nasz serwis lepiej spełniał Państwa oczekiwania. Można zablokować zapisywanie cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. [x] ZAMKNIJ